Workshops

  • Maak contact met jouw handelen om daarmee nog beter in relatie te zijn met jouw sporters

  • Maak contact met jouw sporters zodat zij nog beter tot prestaties komen

Trajecten voor de coach

  • Pedagogisch Coachen

    ‘Vanuit RELATIE naar PRESTATIE’

    In deze scholing richten we ons op bewustwording van de pedagogische doelen, overtuigingen, waarden en kernkwaliteiten van trainers/coaches. Dit doen we door interactie en door de zelfreflectie. Met het ontwikkelen van deze competentie zal de trainer/ coach meer inzicht krijgen in welk gedrag de relatie met de jeugdsporters en hun ontwikkeling positief beïnvloed. Dit vergroot het sportplezier van de jeugdsporter én de trainer/coach. Een win-win situatie dus.

    De BASIS bij Pedagogisch Coachen:

    • 4 inzichten over trainerschap

    • ‘Ui van Korthagen’

    • G-schema

    • Leeftijdskenmerken jeugdsporters

    • DISC

  • Pedagogisch Leiderschap

    ‘Ken JEZELF begrijp het KIND’

    Dit traject brengt verdieping op de eigen overtuigingen en drijfveren van trainers en coaches. Dit vergroot de zelfkennis van de trainer/coach waardoor het pedagogisch handelen richting spelers verstevigd wordt. Binnen dit traject leer je waar jouw kwaliteiten en talenten liggen. Ook jouw aandachtspunten in je rol als trainer/coach worden duidelijk. Met meer inzicht en kennis over de verschillende (karakter)eigenschappen en behoeftes van de jeugdsporters haal je het beste uit jezelf en hun.

    De WINST van dit traject:

    • Meer zelfreflectie

    • Gerichte kennis over diversiteit

    • Versterking pedagogisch handelen

    • Vergroten van het sportplezier (coach én jeugdsporters)

    • Meer verbinding met jeugdsporters

Trajecten voor de club

  • Pedagogisch Regie

    De sportvereniging kan dus een mooie leeromgeving voor kinderen zijn; het is de sociale ontmoetingsplek waar de hele samenleving elkaar tegenkomt en waar kinderen kunnen leren omgaan met elkaar en met hun emoties.

    In deze bijscholing leren opleiders, bestuurders en andere vrijwilligers binnen de sportvereniging welke interventies zij kunnen doen om het pedagogische sportklimaat op hun club gericht en efficiënt te kunnen verbeteren en wie ze daarbij kunnen helpen. Het versterken van het pedagogisch sportklimaat binnen de sportvereniging is een gezamenlijke verantwoordelijkheid, dat een stevige en richtinggevende regie vraagt.

  • Pedagogisch Leiderschap en Regie

    De leergang vertrekt vanuit de pedagogische missie en visie en brengt in kaart wat de hoofdrolspelers binnen de club hierin te doen hebben. Als hoofdopleiding en/of bestuurslid verkrijg je concrete handvaten om de regie te nemen.

    Verdieping op jouw eigen handelen als hoofdopleidingen of bestuurslid wat ervoor zorgt om leiderschap te tonen en de regie te kunnen nemen over de pedagogische missie en visie van jouw vereniging. Het volledig maken van taken en rollen van alle betrokkenen om duidelijk koers te bepalen in het ontwikkelen van een nog beter leerklimaat voor de spelers en speelsters.

Coaching en advies voor coach en club

  • 1-1 Coachingstraject voor trainers/coaches

    Coaching op maat voor persoonlijke ontwikkeling. Vanuit een intakegesprek bepalen we doelen, aanpak en tijdspad.

  • Groeps Coachingstraject voor trainers/coaches

    4 gezamenlijke intervisiebijeenkomsten op locatie of online. De coaches coachen elkaar.

  • Coaching- en adviestrajecten voor club

    Bijeenkomst(en) met betrokken bestuurders, HJO en commissies voor een pedagogisch plan van aanpak.